Hoofdstuk 13
Zoals ik schreef in mijn vorige verhaal moesten de oude leden worden uitgekocht en wij (de nieuwen) speelden nagenoeg voor niks om een aandeel te kopen van de geluidsinstallatie. Dat was prima.
Privé was er dat jaar (1970) ook het een en ander veranderd. Op mijn werk was ik gepromoveerd en verliet de ploegendiensten. Dat was gunstig voor de repetities. Niks geen gedoe meer met ruilen van de avonddiensten. Thea en ik verkochten de caravan en kochten een huis in Vught.
Eraj van de Peppel, onze drummer; oprichter van Het Silvio Sextet, (samen met Ton Kalberg en Ad van de “Wordt het niet eens tijd dat wij gaan praten met Muziek-en Showbureau Jan Vis,” stelde Eraj voor. Dat
scheelt mij een hoop werk en hij heeft vele connecties. “Ik zal hem eens bellen.”
We speelden die zondag bij Zaal Verploegen in Wijchen en in het publiek stond Jan Vis. Na afloop sprak hij ons aan en we maakten een afspraak voor een gesprek op kantoor op de Koninginnenlaan in Den-Bosch. De voorwaarden waren duidelijk, onze vragen werden bevredigend beantwoord en niets stond het ondertekenen van de overeenkomst in de weg. Al onze optredens zouden in de toekomst uitsluitend via Jan Vis lopen, behalve de optredens die al geboekt waren. Die werden expliciet in de overeenkomst vermeld. Ook wist men op het bureau dat we amateurs waren en op maandag gewoon moesten werken. Eraj had een fulltime baan bij Het Brabants Dagblad als letterzetter; Henk Wouters was technisch tekenaar bij van Geel in Boxtel; Egbert van Rossum bracht zijn dagen door in het provinciehuis in Den Bosch; Wim Eekels werkte bij Würth Nederland; Hennie Jansen fungeerde als administratief medewerker bij een garagebedrijf en ik werkte bij De Gruyter bij de computerafdeling als planner. Op 29 maart 1971 werden de overeenkomsten ondertekend. (zie handtekening).
De boekingen van Het Silvio Sextet werden aangevuld met nieuwe dancings; feesten; grote partijen en begeleiden van artiesten. Er werden nieuwe foto´s gemaakt. Erverschenen posters en stickers. Het Silvio Sextet werkte exclusief voor Muziek- en Showbureau Jan Vis. Als ik me goed herinner was de eerste artiest die wij gingen begeleiden: ALBERT WEST, die ook exclusief voor Jan Vis werkte.
Wordt vervolgt…