Wat promotie betrof was Angie My Love een groot succes. Mede dankzij onze fanclub, die Hennie Jansen samen met mij destijds oprichtte. Via ons fanblad (door mij samengesteld) werden de leden op de hoogte gebracht van alles wat Silvio deed en ging doen. Een volle bus fans reisde mee naar de TV studio. Zij zorgden ervoor dat het TV optreden bij Ferry Maats NL disco show een heuse Silvio aangelegenheid werd. (Terug te vinden op Google onder Rini de Wit, Silvio). Dancing Lunenburg te Loosbroek werd ons “clubhuis”.
In elke dancing waar wij optraden meldden nieuwe leden zich aan. Inschrijven kostte 10 gulden. Daarvoor kregen de fans 6 maal paar jaar een fanblad; 2 fanavonden per jaar en uitnodigingen voor eventuele TV optredens met publiek. De leden kwamen overal vandaan. Vanuit Valkenburg; Bathmen; Oud Gastel; Hengevelde maar vooral uit Loosbroek, Rosmalen, Geffen enz, om onze gezellige fanavonden te bezoeken. Wij nodigden altijd een extra band uit om deze avond op te vullen, zodat wij de kans kregen om persoonlijk met onze fans te praten. Zo hadden wij een Beatles Revival band, Kayak en The Buffoons, om maar eens wat voorbeelden te noemen. Op den duur groeide de fanclub uit tot zo`n 500 betaalde leden. De fanclub had een eigen bankrekening en werd als stichting ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. We speelden in die tijd 40 dagen achtereen in de Scala Jumbo Dancing te Valkenburg. In die tijd bracht Jan Vis ons in contact met Harm Douwe Breemer, alias Alexander Curly. Harm had ´n nummer 1 hit in 1972 met I´ll Never Drink Again en kwam in 1975 op nummer 1 met Guus Kom Naar Huus. Kortom, het werd tijd dat we hem gingen begeleiden. Op een avond, die zeer naar tevredenheid was verlopen kwam hij met een nummer speciaal voor ons geschreven: Philippino People. ´n Lied waarin ik geen R moest zingen maar een L.
“Philippino People so walm and nice, Philippino People always eat flight lice with a Chinese stew.
Philippino People vely fliendly too, enz. Goed nummer, maar Negram vond het geen opvolger voor Angie My Love. Het werd qua singles opnemen even rustig voor ons, maar gelukkig hoefden we het van onze platen niet zo zeer te hebben. Werk zat. We hielden de Top 40 en Tipparade nauwlettend in de gaten en zongen in alle talen. Uitaard Engels en Nederlandstalig, maar indien nodig ook Spaans, Grieks, Wartaal en Augurks.
Het Spaans werd fonetisch opgeschreven. (er was nog geen Google of Youtube) Voorbeeld: La Bamba.
Origineel : Para ballar la bamba. Opgeschreven: Pa lalala Bamba, enz. Het klonk als de plaat, zoals alles van Silvio. Onze kracht zat ´m in het goed luisteren naar het origineel en het serieus noteren van de teksten en arrangementen. Individueel waren wij misschien niet zo sterk. Onze kracht zat ´m in het collectief.
Philippino People: https://www.youtube.com/watch?v=pt5S9HVh69g
Wordt vervolgd……..